Lycksele-Piteå 1-4 (1-2, 0-1, 0-1)



I kvällens match var det då Piteå som kom på besök, ett Piteå som i kväll tog sin tredje raka seger.
Tror dom hade förhoppningar om att komma till oss och hämta hem tre enkla poäng men tror nog dom åkte härifrån rejält svettiga och en aning besvikna på sin utdelning.

Jag är himla stolt över att vara en LSK spelare i dag då jag tycker vi i denna match ger allt vi bara kan och lite till för att bjuda upp mot ett Piteå som ska vara övermäktiga oss.

Visst att Piteå mestadels låg och snurrade i våran zon och på så sätt skapade läge efter läge som dom inte lyckades förvalta, men tycker vi förlorar med hedern i behåll.
I kväll stod vi upp för märket på bröstet och inte ens när vi hade det som tyngst i andra perioden så vek vi ner oss.

Vad kan jag säga om Piteå då?

Ett bra lag som har otroligt snabba spelvändningar och spelskickliga backar, är dom som bäddar för spelvändningarna med sina precisa förstapass.
Dom har en otroligt stark förstafemma som match efter match producerar men som under kvällens match endast mäktade med det sista målet i tom kasse.

Brukar inte vara bra på berömma mig själv men i kvällens match fick våran femma till uppgift att försöka radera ut den femman och med facit i hand så lyckades vi rätt så bra.
Visst att dom pressade ner oss byte efter byte och att vi inte fick mycket till eget spel men målet för oss vara att få stopp på deras produktion som vi då lyckades med nästan fullt ut.

Hade dom dock fått utdelning på sina chanser och om våran målvakt Jimmy Lundberg inte hade "stått på huvudet" i kväll så hade dom nog gjort en hel del mål, men som jag sa tidigare så blev det bara ett i tom kasse och det får vi vara stolt över.
Nu frångick vi matchningen i tredje perioden så hela laget ska givetvis ta åt sig beröm för att vi nästan lyckades hålla dom mållösa.
Men Daniel Olofsson är en sjuhelsikes duktig hockeyspelare, gjorde lite som han ville och detsamma gäller väl om Niklas Strandberg som har ena underbara passningar.

Om vårat eget spel tycker jag att jag har fått med det mesta då vi gjorde en krigarinsats och vaskade fram en hel del bra målchanser då Piteå kanske inte var så jättesugna på att spela i egen zon i kväll.

Jimmy Lundberg var sagolik i kväll, utan hans storspel hade det kunnat sluta tvåsiffrigt. Markus Arvidsson gör ett härligt hockeymål då han på ett friläge lurar bort Markus Ernlund i Piteå kassen riktigt ordentligt.

Vi visade i kväll att om vi krigar hårt och håller oss till vårat spel så ska vi nog kunna störa Kiruna och Asplöven också, i alla fall på hemmais.
Asplöven ser dock ruskigt starka ut, i kväll var det Clemensnäs tur att bli förnedrade hemma i Skellefteå. 1-9 slutade matchen efter att Clemensnäs under dom två första perioderna endast fick i väg 5 skott på mål!!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tror jag Piteå, Kiruna och Asplöven bara skulle bli glada om vi lag från undre halvan kan bjuda upp till kamp då det gynnar dessa lag i längden.
Mitt eget mål är att vi i alla dessa matcher ska kunna bjuda upp till dans och gå ur dansen med hedern i behåll, risken finns väl att proppen går ur i några utav dessa matcher.

Den tredje och sista matchen i denna omgång verkar ha varit en märklig tillställning då Boden hemmaslog Kalix med 10-2, det mest anmärkningsvärda är att skottstatistiken var 20-28 i Kalix favör.
Vad har Kalix målvakter sysslat med? Spelade dom med en tvål i stället för med en puck när dom var i Kalix zonen?

Någon som såg den matchen får gärna lämna en kommentar om vad som egentligen hände där?

Tror jag fick med allt för denna gång, under morgondagen kommer jag gå i genom juniorerna i Div 1 A då jag fick en förfrågan om att göra det..

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Jens

Kalix var totalt utspelade under första 30 minuterna, vet inte riktigt vad man skall säga om skottstatistiken... Vet inte riktigt om den stämmer eller om Boden verkligen satte i princip alla skott då, men det var iaf klasskillnad på isen. Sen föll BHF tillbaka och släppte in Kalix igen och i sista perioden var Kalix t o m lite bättre, men skottprecisionen var dålig och trots spel 5-3 så blev det bara ett mål.

2008-10-02 @ 11:22:17
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: Jens

Fast målvakterna var väl inte heller särskilt bra... Sjöström lämnade över redan efter 3-0 dessutom.

2008-10-02 @ 11:23:19
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: Jimmy

Tack för infon Jens..Det där med skottstatistik ska man väl i bland ta med en nypa salt då många lag gör allt för att skruva upp sin egen målvakts statistik och vice versa..



Som jag har förstått det så får Boden det verkligen att stämma på hemmais iaf då man även höll jämna steg med Piteå om jag förstått det rätt..



Passar även på att berömma dig för helt fantastiska bilder från Asplöven-Boden matchen och framförallt då i sambandet med tumulten..

2008-10-02 @ 11:42:46
Postat av: Broddway

Det värsta är att skottstatistiken stämmer, Boden var fruktansvärt effektiva. Kalix målvakter kan nog prestera betydligt bättre än vad dom gjorde igår, för då var just målvakterna en av dom största skillnaderna mellan lagen. Kalix skapade ändå en handfull rena frilägen (dom spelade en hel del på chans, lämnade hela tiden en gubbe på offensiv blå) som dom inte lyckades förvalta. Sedan kan man konstatera att Vikman är alldeles för bra för att spela i Kalix...

2008-10-02 @ 12:23:48
Postat av: Svenskaläraren...

För helvette pojk, använd inte ord som vårat och erat, heter vårt och ert!

2008-10-02 @ 12:46:22
Postat av: Jimmy



Svenskaläraren:



Gick man ut skolan med dom betygen jag hade så inser man ganska snabbt att jag inte kunde ha haft 100 % procent närvaro under min skolgång.



Så dessa lektioner ägnade jag mig nog till att snusa och spela pingis men insåg ganska snart att nån ny J-O Waldner skulle jag inte bli.

2008-10-02 @ 13:07:14
Postat av: erer

"Svenskaläraren", det stavas Svenskläraren. Gör om, gör rätt.

2008-10-02 @ 13:51:12
Postat av: Caztie

Stavas heller inte "helvette", ta bort ett "T".... meningsuppbyggnaden i den posten ser inte heller sådär jättevacker ut rent grammatiskt, om man nu skall vara petig, .. så fortsätt Jimmy som du gör, mycket sällan man ser felstavningar från din sida...

2008-10-02 @ 14:07:19
Postat av: Whiskas

Detta är en hockeyblogg ingen jävla svenskalektion!

Keep up the good work Jimmy! :)

2008-10-02 @ 16:25:28
Postat av: Caztie

Tror dem flesta kommenterar här är gjorda med glimten i ögat... min i varje fall ; )

2008-10-02 @ 18:28:52
Postat av: turken

gge mej öl svenskläraren

2008-10-02 @ 22:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0