Kiruna City HF



Då har dom rullat i gång maskinen i div 2, efter en tuff start med tre raka förluster så har man nu växt in i div 2 kostymen på allvar då man nu har tagit två raka segrar mot först STIL på bortais och senast i går mot Malmberget hemma i Lombiahallen.

Surfade nu under förmiddagen in på deras hemsida och såg at City tv gjort en eftermatch produktion från mötet med Malmberget, hade då väntat mig en intervju med kapten Heikki eller spelande tränaren "Egon" men i stället så står en livs levande legend vid mikrofonen.

Mannen som spelat matcher med brutet nyckelben, mannen som har juniorlandskamper, mannen som har ett av dom största IFK hjärtarna som finns och framförallt mannen som kan bygga ett vinnande lag.
Jag pratar givetvis om Stigge Karlsson som nog inte var fullt så imponerad av den där intervjun, såg nästan lite småblyg ut.
Men killarna i City ska vara otroligt tacksamma för dom matcher dom får spela med Stigge i båset, det spelar ingen roll vad för ambitioner man har med sin hockey för Stigge berör ändå.
Killarna kommer ha lärt sig en del av vad hockey handlar om efter några sammankomster med denna legend då han kan få fram ett driv, en passion och en vilja hos vilken hockeyspelare som helst.

Jag har aldrig stött på en hockeytränare som har berört lika mycket som Stigge, jag är otroligt tacksam för dom åren vi fick i hop och det mesta av den tiden bär jag med mig även i dag.
Har ambitioner att den dag min aktiva karriär är över så ska jag testa på tränaryrket och kan jag bara få fram en bråkdel av det drivet, den passionen och den viljan som Stigge har så har jag lyckats bra.

Grattis Kiruna City till årets värvning i hockeysverige, nu får ni svårt att undvika "ettan".

Länkar här nedan er till Kiruna Citys otroligt vackra hemsida där ni kan ta del av intervjun med Stigge Karlsson.

http://www.kirunacity.se/matcher.html

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0