Jämn kamp mellan antagonisterna och truppnytt!



Som jag förutspådde i bloggen under morgonen så blev det en otroligt jämn match mellan Kiruna och Asplöven, straffavgörande skiljde till slut kombatanterna åt och där var det bortalaget genom Joni Lindlöf som avgjorde.

Blev mer mål än jag förutspådde men var helt rätt ute i att trion Dan Eriksson, Joel Törmä och Joel Fredriksson skulle höja nivån på sitt spel, Dan summerade 1+0, Joel T 1+1 och Joel F 2+1. Även Andreas Nyberg 0+3 och Oscar Molin 0+2 var mycket delaktiga i det som skedde offensivt.

1800 personer såg på om jag fått rätt rapporter och det är en härlig publiksiffra, tänk om man skulle kunna ha det i Lombia varje matchkväll.

För bortalaget var det nära att 2 poäng blev 0 då man efter att ha tagit ut målvakten kvitterade med 49 sekunder kvar genom energispelaren Mikael Österberg, får jag chansa lite så var det förmodligen en grötig situation eller en styrning han gjorde mål på.

Men om man ska dra några slutsatser via dom resultat som blivit när topplagen mött varandra så verkar det vara rätt jämnt skägg och där hemmaplan verkar ha stor betydelse.
Nu förlorade Kiruna i dag men man har ledningen tills 49 sekunder återstår, starkt då man åkte på ett tidigt 0-2 underläge.

Asplöven meddelar efter matchen att backen Timo Korhonen inte valt att förlänga sitt korttidskontrakt som nu går ut men vart Timo nu hamnar har jag tyvärr ingen koll på.                                                                  
                                                       
Annars har jag nog inte så mycket mer för i kväll, hade ju betat några hundra på ett utav lagen men tippade själv kryss på bloggen, snacka om att man är en usel "expert".

Viktigaste i denna match var att Kiruna kunde bevisa att dom klarar av att utmana Asplöven och Piteå och att man skulle få i gång den notoriske målskytten Joel Fredriksson. Joel stänkte två och är nu verkligen på gång igen och Kiruna ledde tills 49 sekunder återstod så det var några goda tecken dom fick där.

Nu väntar jag med spänning på att få läsa vad NSD och Kuriren skriver om matchen, kanske nya sågningar av Alcen från Mr Tiensuu?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: hmm

Om det är att Korhonen lämnar asplöven så är det redan ute i asplövens artikel efter kiruna matchen.

2008-10-17 @ 00:17:05
Postat av: Jimmy

Du har så rätt så, vågade dock inte av respekt mot föreningen gå ut med det förrän dom själva gjort det. Såg nu att det stod i matchreferatet som publicerades efter mitt blogginlägg..



Har ändrat lite i texten nu oxå så =)

2008-10-17 @ 00:42:10
Postat av: KIRUNA

Joel T, Joel F, Nyberg spelade 35min av matchen. Jag såg matchen dom var inne på 4mål bakåt +ett antal frammåt. Danne E får ta på sig 2st mål.

2008-10-17 @ 20:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0