Inför Kalix



I morgon så är det äntligen dax för match igen, denna serie erbjuder direkt inte kroppen att på ett enkelt sätt komma in i matchtempo då det är lång tid mellan matcherna.
Då ska man ändå ha i åtanke att Kiruna har det ännu värre då dom spelar en hel del dubbelhelger på grund av det långa reseavståndet, det gör att dom får det ännu glesare mellan matcherna och sen helt plötsligt så kan dom spela 4-5 matcher på en vecka.

Så inte lätt att vara hockeyspelare i Kiruna och framförallt inte när man har kravet på sig att ta steget upp till allsvenskan med en nästintill hemvävd trupp.
Pratade just med en kompis som hade sett Kirunas hemmamöte med Asplöven och eftersom min kompis var utlånad några matcher till just Asplöven när jag spelade där första gången så tyckte även han att det är intressant att följa Asplövens satsning mot allsvenskan.

Han blev dock rätt så besviken på dom då han hade förväntat sig mer eftersom dom satsar så hårt och värvar så etablerade spelare men han tyckte helt enkelt Kiruna var det laget som visade prov på bäst ork sett över 65 minuters spel.
Men vi kom väl båda fram till att hockey handlar mycket om att bygga lag och det tar ett bra tag att göra det då man har ca 15 nya spelare, får hoppas för Asplövens skull att tiden räcker till.
Kiruna däremot har en ganska angenäm sits då man fått behålla det man ville behålla och kan på så sätt denna säsong bygga på det man hade under fjolåret och generellt så borde denna säsong bli bättre än föregående.
Jag själv hoppas ju verkligen att både Asplöven och Kiruna kommer gå vidare från allettan då jag hyser sympatier hos dom bägge lagen.

Men nu till det jag skulle skriva om, mötet med Kalix. Alla trodde att Kalix skulle bli en riktig slagpåse i denna serie men har visat att så billigt tänker dom inte sälja sig då dom visat att dom kan vara med och störa lag som Asplöven och Piteå, det imponerar otroligt mycket på mig.

Kalix har ett ungt och orutinerat lag men verkar som Mr Christoffersson har en hel del kunskap mellan sina otroligt breda axlar då han ingjutit ett stort mod och självförtroende i laget och verkligen fått ut mer än man kan begära.

Nu kanske jag tar i men tycker Kalix har en av seriens vassaste kedjor i den med Vikman, Karlsson och Rasimus där självklart Vikman är hjärnan bakom det mesta.
Jag kan inte sluta hylla Vikman då han producerar kväll efter kväll och år efter år utan att få ett riktigt erkännande men samtidigt har han inte heller spelat i så exklusiva klubbar.
Ställer mig frågan igen till dig Vikman, varför inte våga testa hur långt dina kunskaper räcker?
Men för att ett spelgeni som han ska synas så behövs det en sniper också och det har Kalix i Johan Karlsson, rightare dessutom som man inte får glömma bort i slottet för då smäller det.

För våran egen del så har det sett bra ut under träningarna i veckan och vi kommer med fullt fokus till denna match då vi är jäkligt sugna på ta en trepoängare igen.
Vi har gjort två relativt dåliga insatser på senaste tiden men jobbar vi hårt och är ödmjuka så kommer vi ur denna svacka förr eller senare, tror det inte dröjer längre än till morgondagen innan vi kommer ur den.

Vi i truppen hoppas publiken sluter upp på samma sätt som tidigare denna säsong och i morgon så ska vi tacka för det fina stödet genom att ta hem trepoäng..
                   

                                              Får vi stopp på denna kedja är mycket vunnet!                               
                                                   
                                      


Over and Out!


Kommentarer
Postat av: M.O.R

självklart blir det vinst....vågar jag tippa 3-2,vem som avgör matchen vill jag ha osagt :-)

2008-10-18 @ 23:46:28
Postat av: andrei

rätt bra tippat

2008-10-19 @ 20:18:53
Postat av: M.O.R

ja..visst var det 3-2 el 4-3 sak samma:-) men glad är jag iaf....

2008-10-19 @ 20:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0