Inför Clemensnäs



I kväll så gästar vi den magnifika Kopparhallen där Clemensnäs är otroligt hemmastarka då hallen inte bjuder in till nån större inspiration för bortalagen.
Kallt, gammalt och publiklöst är signumet för denna hall och hårt, rakt och fart är signumet för Clemensnäs hemmaspel.
Lag som Kiruna och Asplöven har alltid haft svårt att åka dit och hämta trepoängare genom åren, mer än en gång man fått sätta sig på bussen hem tomhänta.

Clemensnäs har efter en rätt knackig inledning börjat få spelet att stämma bättre och bättre för varje dag och man kommer senast från en 1-3 seger på bortais mot Boden.
Så det blir en tuff nöt att knäcka för våran del men håller vi koncentrationen till vårt eget spel så finns det en god chans att gå segrande ur denna batalj.

Vi kommer senast från en hemmaseger mot Kalix där vi i första perioden spelade riktigt bra för att i dom avslutande perioderna tappa fokus och koncentration på vårt eget spel.
Men krävs två lag för att bjuda upp til match och varken vi eller Kalix är väl lag som klarar av att föra matcher, Clemensnäs vill däremot gärna föra matcherna och det tror jag passar oss perfekt.
Men man får samtidigt inte låta dom ta över initiativet för mycket då det ofta är så att ger man dom lillfingret så tar dom hela handen.

Vi får vara föreberedda på en fysisk och tempostark tillställning där det gäller att vara snabb till pucken då dom spelar en rätt strikt "dump and chase" hockey.
Kan vi vara vakna från nedsläpp, vara snabba ner och hämta puck och kan vi få snabba och bra förstapass så kommer vi få mängder utav kontringar som det gäller att utnyttja.

Tror det blir en tight match där laget med bäst tålamod kommer dra det längsta strået och vi ska göra allt vi bara kan för att ta hem tre poäng till Lycksele.
Det är mycket som står på spel då laget som vinner hakar på Boden och Kiruna i slaget om tredjeplatsen, ju fler lag som kan vara med och hota Kiruna så länge som möjligt desto bättre är det för serien.
Nu kommer Kiruna förmodligen ha rätt så bred marginal ner till lag fyra men skulle vara viktigt för serien om den kan leva längre än till november.



                                      Vem av Söder till vänster och Stålnacke i mitten får jubla i kväll?

                                                          Strax efter 21 så vet vi..

                                      


Kul med match igen, nu kör vi!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det gjorde ni bra......TOPPEN....

2008-10-22 @ 21:32:18
Postat av: fd. lagkamrat

Tjena Jimmy! Hoppas allt flyter på bra med hockeyn och Donnan ;)

2008-10-23 @ 15:44:25
Postat av: Eson #15

Jmmy Stålnacke jag måste säga du hade härlig speed under rören och jag såg verkligen fram emot att få se dig. Jag kan säga att jag inte blev besviken på dig, när du tog in pucken i zon hade du alltid en fin speed under skrillerna. Syns att du kommer från Kiruna pga av din skridskoåkning.



och poäng fick du också men jag vill inte påstå att ni var värda en segern mot Clemensnäs i en gasnka så underhållande match i våran KYLLIGA kopparhall :)



Men 1poäng till clemens medans ni fick 2 efter straffar.



Som sagt du hade mycket fin skridskoåkning var roligt att skåda dig;)

2008-10-23 @ 16:35:42
Postat av: Jimmy

Eson #15:



Tack för dom fina orden, alltid kul att få lite beröm...

Funkade helt ok i går då jag fick transportera mycket puck in i anfallszon framförallt i powerplay..

En billig assist är ju inte heller helt fel att få =)



Sen har du rätt i att Clemens sett till målchanser kanske var värda segern men tycker fortfarande dom spelar ett spel som inte är rätt för dom, och det där med hemmahallen, den är inte kylig utan iskall ;)



Men alltid när jag får såna här kommentarer så blir jag vansinnigt sugen på veta vem personen är? haha



2008-10-23 @ 18:39:11
Postat av: Eson #15

Ja jag är Tim Eriksson. Kommer från Malmberget, gick hockeygymnasiet i Kiruna ifjol men har nu flyttat till Skellefteå för att satsa ytterligare på min hockey :).



Men jag lirar inte i Div1 gänget i Clemensnäs utan i deras j18 och deras j20 :)



och BTW, SLUUTA inte blogga! Älskar när vi har en som skriver om Divison 1 och din egna karriär eftersom jag nu fått följa DIvison 1 a i 2 säsonger ;)

2008-10-29 @ 20:10:14
URL: http://lodishockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0