Från "ettan" till "eliten"..


I dag blev det då klart att Luleå lånar div 1 A:s poängkung Daniel Olofsson från Piteå, lånet gäller i första hand fram tills landslagsuppehållet då Luleå har en del skador på forwardssidan.
För Piteås del är det ett riktigt tungt tapp då Daniel hittills varit Piteås lysande stjärna tillsammans med en för tillfället skadad Niklas Strandberg.

Men som Piteåfan får man se lite framåt då dom nu utan problem klarar sig utan Daniel då inte poängen för tillfället är på liv och död och i gengäld får föreningen publicitet och Daniel får ett än bättre tempo i sin kropp.

Det är även ett lyft för serien då elitserieklubbar börjar rycka i spelare, nästa gång kanske det är någon annans tur?

Annars så är det dax för toppmöte under morgondagen då ett skadedrabbat Piteå gästar ett Kiruna som i förra mötet lagen emellan stundtals var utspelade.
Kiruna mönstrar enligt vad jag vet full trupp och lägg därtill Piteås skador och den formsvacka dom är inne i så vet i alla fall jag vilket lag jag satsar mina pengar på.

Matchtips: Kiruna-Piteå 5-2

Målskyttar Kiruna: Joel Fredriksson 2, Henrik Bergenström, Simon Esseryd och Oscar Molin

Målskyttar Piteå: Fredrik Edlund 2

Slutligen vill jag bara önska Daniel all lycka i Luleå dressen och för oss seriekonkurrenter så får du mer än gärna göra riktigt bra i från dig.
Skämt å sido, Daniel behövs för att höja standarden på denna serie och jag vill även att alla norrlag ska gå bra i allettan.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Bobbo Krull

Tycker inte din fd. lagkompis Bergenström har övertygat i Kiruna! Han har ändå fått chansen i olika omgivningar i Kiruna, dessutom lämnar hans skridskoåkning en del övrigt att önska.

2008-10-31 @ 21:53:59
Postat av: Eson#15

Anders "NYPAN" Nybergs tur nästa till Elitserien då :P? Kanske bästa passningspelaren i Div1?

2008-10-31 @ 23:04:35
Postat av: jonnne

Tyvärr nyberg är för öjämn.. Hans högsta nivå är otroligt hög men han lägsta nivå är i sin tur ganska medioker. spelar han på topp är han hur bra som helst, jag skulle vilja säga minst lika bra som Olofsson.

2008-10-31 @ 23:39:02
Postat av: Jimmy

Bobbo Krull:

Visst att Bergenström inte är någon gudabenådrad skridskoåkare och att dessutom jämföras i skridskoåkningens hemstad är lite orättvist.

Jag vet "Bergens" kapacitet och lyckas man inte få ut den hos han nu så tycker jag det är en coachmiss.

Låter kanske lite hårt för kan även vara så att han har ett mellanår eller att man ännu inte hittat rätt roll eller omgivning åt honom och då är vi tillbaka på ämnet coachmiss =)



Hockey är en marginalsport, nästkommande 5 matcher kanske det är Bergen som är den mest lysande idividen..

Jag tror dock stenhårt på honom och vet att det lossnar till slut, tills dess får man finna sig i att han tillför en hel del till laget utanför isen då han är en härlig kille att ha omkring sig..



Tålamod!

2008-11-01 @ 00:40:54
Postat av: Christer S

Håller så få mat med dig, Jimmy. Efter så få matcher kan man varken säga bu eller bä om någon spelare. Då ska man ha utmärkt sig otroligt åt endera hållet.

Sedan hatar, HATAR jag dessa lån fram o tillbaka mellan lagen. Det stör inte bara lagens organisation, utan tar också bort den lilla "lagkänsla" som finns kvar i dessa dagar.

Bort med transferfönster och sånt skit också.

2008-11-01 @ 10:02:31
Postat av: inställning

Jag är lite fundersam till din inställning Jimmy S. Efter att Lycksele vunnit mot Piteå så säger du att Piteå är i en formsvacka. Inför matchen mot Boden så skriver du att Boden är formstarka. Varför skriver du "ner" ditt lag Lycksele på detta sätt. Det är inte konstigt om ni inte vinner så ofta eftersom inställningen hos dig (och kanske andra i klubben) är så negativ. Det verkar som om du tror att det är enbart tur och inget annat som gör att ni vinner. Jag har själv spelat fotboll i den näst högsta divisionen (det fanns inte så många på den tiden) och rätt inställning är A och O om man vill vinna. Dålig tilltro till sitt eget lag ger er två motståndare istället för en.

2008-11-03 @ 10:36:24
Postat av: inställning

Korrigering. klubben var nog fel ord att använda. Vad jag menar är att inställningar lätt sprider sig i laget, på gott och ont. Dessutom menar jag inte att du bara är negativ. Det finns mycket positivit i det du skriver.

2008-11-03 @ 11:29:27
Postat av: Jimmy

Inställning:



Kan hålla med dig att jag låter en aning negativ men har sina orsaker..

Dels så kan jag inte skriva att vi ska slå Piteå lätt på bortais då dom har en betydligt större budget och en betydligt starkare trupp på pappret.

Efter matchen så är det bara att inse fakta att Piteå var och är i en formsvacka och att dom med normal utdelning på en normal målvakt hade vunnit med ett par puckar men att det inte på något sätt förringade våran insats.



Och bara att inse att Boden kom från en bra svit inför mötet med oss, en svit som dom ännu behåller..



Jag försöker i mina inlägg vara så öppensinnig och trovärdig som möjligt och jag poängterar gång på gång att vi måste jobba betydligt hårdare än alla lag vi möter för att vinna matcher..



Men håller med dig om att det kan låta negativt för det har jag själv känt, men sen om det är på gott eller ont låter jag vara osagt då vi som lag varje kväll tror på oss själva och tror att vi ska vinna..



När jag gör dessa inför reportage och om själva matchen så försöker jag se det från ett perspektiv som inte kommer direkt från spelaren Jimmy Stålnacke för då skulle det jämt stå att motståndaren hade tur och att domaren var emot oss om vi förlorade en match ;)



Är du med i mina tankegångar?

2008-11-03 @ 18:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0