Clemensnäs-Lycksele 4-5 e.straffar (2-1, 2-2, 0-1, 0-0, 0-1)



Första bortasegern och första sudden/straffsegern är nu bortgjorda och nu är det bara att göra första målet i en match som ännu saknas då vi inte lyckats med det under seriespelet.
Jag måste säga att det är starkt att få med oss två poäng från Kopparhallen där Clemensnäs är otroligt starka vilket jag tycker dom också visade under stora delar utav matchen.

Dom började precis som vi förutspådde med en grym fart och mycket nedlägg som dom checkade på, dom fick matchen precis dit dom ville och det gjorde att vi inte riktigt hängde med och tog utvisning på utvisning.
Dom kontrollerar tillställningen totalt under matchens första femton minuter och går också i från till en 2-0 ledning men ju längre perioden går desto mer kommer vi in i den och med minuten kvar så lyckas vi få in en reducering.

Andra perioden är den första lik då Clemensnäs kontrollerar den första halvan och får en 3-1 ledning men där vi allt eftersom äter oss in igen och kan på några få minuter utjämna till 3-3. Som så många gånger förr denna säsong så slappnar vi av när vi kommit upp till likaläge och det dröjer inte länge förrän Clemensnäs är i ledningen igen, en ledning dom bevakar perioden ut.

Dom första tio minuterna i tredje perioden så sitter vi i utvisningsbåset och tack vare ett ineffektivt Clemensnäs, ett bra boxplayspel och en magnifik Jimmy Lundberg i kassen så lyckas vi freda oss från baklängesmål under denna period.
Nu kunde jakten på kvittering börja men vi hade svårt att komma till riktigt heta målchanser ända tills dom med fyra minuter kvar drar på sig en utvisning.
I powerplayet så skapar vi mängder utav målchanser och till slut bär det frukt då Mattias Ottosson skickar in kvitteringen och tar matchen till en mållös förlängning.

Nytt för i år är att alla matcher måste avgöras så nu väntade en nervpirrig straffläggning som dock aldrig han bli så nervig. Vi satte säkert våra två första straffar medans Jimmy Lundberg samtidigt räddade deras två första och segern var klar, två sköna poäng in på vårt konto.

Clemensnäs var väl sett över 65 minuter det bättre laget, dom skapade en hel drös mer målchanser än oss men vi visade upp ett stort hjärta och en härlig inställning och sen har vi ju Jimmy Lundberg som sista utpost, han var skillnaden mellan lagen i går.

Min egen insats var stabil, både power och boxplay funkade klockrent för mig i går och tack vare att det blev så mycket utvisningar så var jag återigen upp och nosade på en 25-30 minuter i istid.
Jag hade bra fart med pucken genom mittzon men det som ännu saknas är dom riktigt klara målchanserna men bara och jobba på så kommer nog dom också.
Fick iaf med mig en assistpoäng och +1 i min match i matchen så det får jag vara nöjd med. Känner väl att det finns betydligt mer att hämta från mig men jag krigar på varje kväll och gör man det så brukar det lossna till slut.

Annars så kan man summera denna kväll som en riktig lagseger där alla drog sitt strå till stacken men där som vanligt Jimmy Lundberg sticker ut en aning med sitt magnifika målvaktsspel.

Skönt med två poäng och en härlig inställning från vår sida, det tar vi med oss in i fortsättningen !!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0