Borlänge förstärker!



Mitt skrällgäng inför denna säsong rustar upp truppen ytterligare då centern Anders Lövdahl återvänder efter en misslyckad sejour i Mora.
Jag trodde mycket på Anders inför hans allsvenska säsong då han var en av få spelare som kunde bestämma matchbilden i div 1 C under fjolårssäsongen. Med att bestämma matchbilden menar jag att han kunde gå in och dominera spelet och styra spelet som han ville, spelade Borlänge dåligt så tog han helt enkelt tag i pucken och såg till att dom spelade bra igen.

Anders besitter fina händer, är ruskigt stark, bra blick för spelet och en helt magisk tekare som säkerligen kommer betyda mycket för Borlänge när han nu återvänder.
Kikar man statistiken under hans fjolårssäsong så inser man att detta är en klasspelare som kommer tillföra mycket i det offensiva spelet.

Man om han nu är så bra, varför lyckades han inte i allsvenskan tänker ni då förmodar jag?

Handlar mycket om tillfälligheter svarar då jag, gäller att komma rätt in i säsongen och få ett stort förtroende redan från start. Jag tror också att Anders är en spelare som behöver rikligt med is och känna att han betyder mycket i sitt lag, annars är det stor risk för lite gamnacke från hans sida.
Ska jag hitta någon kvalite som kan ha varit till hans nackdel så är det att han inte är så tempostark och det kanske visade sig i allsvenskan då tempot är betydligt högre.

Men grattis Borlänge säger jag och tror fortfarande på er som skrällgäng trots att backsidan ser oroväckande tunn ut.
I anfallsväg finns det gott om bra spelare som Daniel Eklund, Jens Nielsen, Stefan Sterner, Mikael Englund, Stefan Gustafsson och nu Anders Lövdahl.
Kikar man på backsidan så finns det egentligen bara Johannes Lundqvist som håller riktigt hög div 1 klass och han är en utpräglad offensiv back.

Just backsidan och dom klena resultaten är en orsak till att många börjar räkna ut dom, Fahlander på hockeysverige.se har dömt ut Borlänge för längesen men i sin tur tror ju han bara på sitt kära Örebro.

Kör hårt BHF, visa experterna att dom har fel och jag har rätt =)


                                    Kommer Anders lyfta BHF:s spel ytterligare en nivå?

                                



Over and Out!


Kommentarer
Postat av: ughughugh

Lövdahl var faktist aktuell för Kiruna under sommaren, men Mora var det hetare alternativet för honom.

2008-10-24 @ 10:01:26
Postat av: Jimmy

ughughugh:



Aktuell och aktuell...Kiruna visade som många andra klubbar däibland Asplöven intresse så på så sätt var han väl aktuell, däremot tror jag aldrig det var riktigt nära..

Visst att dom kanske till och med pratade kontraktets innehåll men det var nog mer Anders som ville se hur mycket Kiruna var beredda och lägga på han, och det var en bra peng kan meddelas..

2008-10-24 @ 10:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0