Björnarna!



Detta inlägg tillägnas dig som använde dig av denna signatur då jag tyckte att du hade bra frågor och funderingar som du såklart ska få vettiga svar på..

Dina frågor var dom här:

1 Varför jag skrev att när jag var i Asplöven så var allt så proffsigt medans jag direkt jag kom till Lycksele skrev att allt utanför fungerar bättre än i Asplöven?

I Asplöven fungerade allt kring hockeyn kanonbra då alla nästan är proffs och träningskvaliten kunde på så sätt vara hög, du fick mycket gemensam fys och det gör att man håller bättre under säsongen.
Man hade även lunch varje veckodag vilket även det också underlättar dygnets vakna timmar men materialmässigt så var det faktiskt en del strul då man fick vänta länge på utrustning och så.

I Lycksele är man mer mån om hur människan i stället för hockeyspelaren mår, man har en närmre kontakt med sportchefen då han ringer och frågar hur man trivs och om det är något han kan göra för en.
Omklädningsrummet är betydligt hemtrevligare med stora ytor och rum för avklädning av civila kläder och så vidare, även en platt-tv med canal + sportkanalerna på om vi ska dra det till det yttersta.
Materialbiten har i alla fall för mig funkat klockrent då man nästan direkt fått det man velat så just med det utanför isen har funkat bättre då Lycksele tar med hand om människan än man gör i Asplöven.

Sen är det även så att man skyddar sin verkstad en aning, varför ska jag ta upp något negativt om föreningen jag är anställd i, känns som att då sviker jag min arbetsgivare.

2 Varför jag reagerade så starkt på han som skrivit att Asplöven jobbar med svarta pengar och är skyldiga spelare pengar?

Ville pressa den killen på information för går man ut i ett forum med såna tunga anklagelser så tycker jag att man ska kunna redovisa fakta för annars blir inte det han skriver ett dugg relevant.

3 Varför om man nu är seriös i sitt hockeyspelande väljer Lycksele före Östersund?

Visst att Östersund är en toppklubb i Norrland men jag resonerade på lite olika sätt. Dels så resonerade jag att Östersund såklart kommer gå till allettan och att det där kommer ta stopp då dom inför den här säsongen tappat i stort sett hela stommen och inte ersatt med etablerade namn. Nu går ju Östersund som tåget och kan i bästa fall ta en topp två placering i allettan trots allt.

I Lycksele visste jag exakt vad jag kom till då jag spelat här förut, dom hade legat på mig sedan i våras och under veckan jag var kvar i Asplöven efter att jag blivit sparkad så ringde dom dagligen.
Jag visste att om jag kom upp i nivå så skulle jag få rikligt med speltid och framförallt få spela mitt spel.
Efter den turbulensen som var så ville jag bara spela hockey och ha roligt igen och då valde jag tryggheten i Lycksele framför ovisheten i Östersund.

Som det låter på dig så är man inte seriös i sitt hockeyspelande om man väljer Lycksele?
Hmm, vi tränar lika mycket is som i Asplöven, vi vill vinna matcher lika mycket som dom, vi ger allt på varje sammankomst som vi har och grabbarna lägger ner hela sin fritid på det du påstår inte är seriöst.
Det jag kan köpa är att om man spelar i en toppklubb så får man bättre träningskvalite då truppen är bättre men tror man utvecklas än mer av att få spela 25-30 min varje match.

Tror du jag hade utvecklats mer å spela 4-5 min per match i Asplöven och haft en högre träningskvalite?
Jag tror 25-30 min speltid per match med Lycksele där jag får ta ett stort ansvar och vara med och spela alla viktiga situationer ute på isen utvecklar mig mer men framförallt så får jag en större glädje till sporten jag älskar.

Hoppas jag gav dig dom svaren du sökte och att du är nöjd med det, har du ytterligare frågor och funderingar så får du gärna återkomma då jag tycker det är fantastiskt bra med konstruktiva kommentarer som du har.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Björnarna

Takc för svaren!



Jag kan absolut förstå att du utvecklas mer när du får spela mer i Lsk och ta mer ansvar, det växer man alltid av. att sitta på bänken i Asplöven är ju faktiskt ingen höjdare, och vad jag hört av grabbar i det laget var det många förvånade killar när du fick åka!



Måste erkänna att jag inte trodde det fungerade så pass bra i Lycksele som du beskriver, om det fortsätter så bra så kan dom säkert locka till sig fler och fler bättre killar så om en 3-4 år kanske ett topplag i ettan?



När det gäller asplövens skulder så vet jag ett par 2-3 spelare som inte fått ut sina pengar ännu, anledningen till att jag kan förstå att folk inte skriver namnen här är att jag inte skulle vilja skriva om min kompis namn, tror inte det skulle vara så uppskattat.



Sen måste jag samtidigt säga att jag tycker du borde valt Östersund just av den anledningen att dom har tappat sin stomme, du hade garanterat fått en avgörande roll där..och vem vet kanske avgjort någon allettan match :)

2008-10-07 @ 07:55:26
Postat av: Jimmy

Tjena Björnarna!



Förstod det oxå som på grabbarna att dom var förvånade när jag fick lämna men är faktiskt så att kan man inte ha mig i någon av dom 2 första linorna så är jag ingenting att ha, iaf om man har som mål att gå upp i allsvenskan.



Jag behöver otroligt mkt speltid om jag ska kunna tillföra något och av förståeliga skäl så kunde jag ju inte få det i Asplöven.



Sen "Molla" tog över hockeygym och a-lag i Lycksele så har allt börjat byggas upp och inom några år så tror jag föreningen kan vara med och slåss på allvar.



Du har så rätt om det där med spelare och att man vill vara anonym, vet ju dock själv vilka spelarna i fråga är iaf =)



Eller så hade jag fått äta knopp, vem vet? =)

Nu valde jag tryggheten och ångrar mig inte en sekund, är kul med hockey igen och det flyter på rätt bra för egen del..

2008-10-07 @ 10:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0