Tack för lektionen Piteå HC!


Man kan sammanfatta kvällen match relativt enkelt då det var ett Lycksele helt ur form som tog emot ett spelsuget Piteå vilket innebar tre otroligt enkla poäng till gästerna från paltstan då slutresultatet skrevs till 2-7.
Efter tolv minuters spel så lyste siffrorna 0-3 på tavlan och matchen var i praktiken avgjord, en riktigt dålig insats från vår sida.

Vi visste mycket väl att vi skulle vara tvungna att jobba otroligt mycket hårdare än Piteå, spela otroligt enkelt och vara fokuserade redan från nedsläpp för att ha en chans men trots det så gav vi bort matchen redan i inledningen av första perioden.
Man märkte redan från nedsläpp att energin fattades och inte blev det bättre av att vi uppträdde virrigt och tog onödiga utvisningar i anfallzonen.
Piteå är otroligt skickliga i just powerplay och där fick matchens fältherre Niklas Strandberg styra och ställa lite som han ville med sin fantastiska blick för spelet och sina tunga slagskott.

Allt det som vi lyckades med under förra mötet mot Piteå misslyckades vi i dag med då deras spelskickliga backar fick måtta in sina fina förstapass och genom det så lyckades vi aldrig få ner farten på dom i mittzon, lyckas man inte med det så är Piteå en svår nöt att knäcka.

Fast all heder åt Piteå trots en usel insats från vår sida då dom i dag hade bra fart, många kreativa lösningar, mycket folk på mål och som vanligt ett powerplayspel av högsta klass.

För vår del är det bara att bryta ihop och komma igen då det inte finns någonting som vi kan ta med oss från denna match.
Kanske kom vi ikväll till insikt om att vi måste följa vår gameplan till hundraprocent för att ge oss själva chansen att utmana lagen i denna serie, det är väl det enda vi i såna fall kan ta med oss till matchen mot Boden på söndag.

Min egen insats är väl liksom lagets under all kritik då jag är på tok för okreativ i det offensiva spelet. Jag är inte hitvärvad för att spela 0-0 match efter match utan jag är här för att producera och genom det hjälpa laget , något som jag än så länge inte alls lyckats med denna säsong.
Spelet i sig funkar faktiskt helt okej men är så uddlös så uddlös i offensiven att det är snudd på pinsamt, en rejäl uppryckning från herr Stålnackes sida krävs och det snarast.

Som ni märker så är jag en aning besviken och pessimistisk i kväll men det är väl något man måste få vara emellanåt då jag tycker att varken jag eller laget kom upp till en acceptabel nivå denna afton.

En sista sak som jag har är riktad till dig "Stralla" då jag undrar om du inte själv känner att du är på helt fel nivå denna säsong?
Jag har sett Niklas Strandberg i tre matcher och varje gång så har han dominerat spelet på ett fantastiskt sätt, vilken härförare Piteå har i honom.
Genom sitt lugn, sina fantastiska förstapass och genom sina snabba och välriktade skott så äger han verkligen isen, tror att Niklas är betydligt viktigare för Piteå än vad Daniel Olofsson är.


                                                "Stralla" var som vanligt dominant från sin backplats!

                                       




Det var allt om kvällens match, nu är det bara att glömma detta och så fort som möjligt börja se fram emot matchen mot Boden i helgen,  den kan nästan ses som en sexpoängs match för dom bägge lagen.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: coach

Seriefinal imorgon fredag 1930. VF kommer inte att bevaka matchen. Litar på Dig!

2008-11-27 @ 08:53:19
Postat av: Krille

Tja, han kan mycket väl bli utlånad till Skellefteå...

2008-11-27 @ 09:32:20
Postat av: Jimmy

Coach:



Skillnaden mellan mig och VF är att jag aldrig missar ett viktigt uppdrag, men eftersom jag ej fått något presskort så får jag väl glatt betala dom 20 kronorna, vi får lösa betalningen på hotellet någon helg..

2008-11-27 @ 10:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0