Svårtippat..


Clemensnäs-Kalix 1-3 och Piteå-Asplöven 4-3 efter straffar är dagens resultat i div 1 A, vem hade trott att Clemensnäs skulle gå på pumpen hemma i Kopparhallen mot ett kämpastarkt Kalix. Nu jag inser vilka problem Skellefteå laget egentligen har då jag tycker att dom har en trupp som ska kunna skramla ihop betydligt fler poäng än vad dom hittills fått med sig.
Vet inte hur stark föreningen är ekonomiskt men antar att det vrids och vänds på varenda liten krona för att få det att gå runt men något måste hända och då brukar det vara enklast att tränaren får gå.
Kan mycket väl vara så att det är just han som är det stora problemet då det är han som är ansvarig för att få ut så mycket som möjligt ur en trupp och jag har ju hela tiden hävdat att Clemensnäs spelar ett spel som inte passar materialet.
Målvaktssidan är väl oxå en orsak till att säsongen inletts som den gjort då Anton Persson inte har nått upp till den standarden som Marcus Ernlund gjorde under fjolåret, men samtidigt kan jag inte uttala mig så mycket i den frågan då jag sett Clemensnäs för lite. För att man som målvakt ska få en trygghet i sitt spel så måste även det defensiva spelet fungera bra och vice versa så måste försvararna känna trygghet i målvakten om det defensiva spelet ska fungera.
Men det man kan dra som slutsats är att poängen uteblir och att något måste hända, dax att agera på något sätt i Clemensnäs snarast.

Seriefinalen mellan Piteå och Asplöven blev precis som en seriefinal ska vara, otroligt jämn men där jag trodde Asplöven skulle dra det längsta strået. Men som vanligt när jag inte tror på Piteå så vinner dom,lovade i ett tidigare inlägg att jag aldrig mer skulle tippa emot Piteå men var i dag tillbaka i gamla synder igen.
Piteå hade inför dagens match lånat in några spelare från landets just nu bästa J-20 lag Luleå och dom var säkerligen med och bidrog med sin energi och sin intensitet.

Verkar omöjligt att skilja topplagen åt dom äter poäng av varandra men än så länge tycker jag ändå Asplöven verkar stabilast, kan inte förklara varför jag tycker det utan är mer en känsla jag har.
Men det man kan fastslå är väl att ännu har ingen av dom tre stora ett spel som är av allsvenskt mått men man ska väl ha i åtanke att det räcker gott och väl att hitta det spelet när vi kommer in i mitten av januari ungefär.

- Noterade ytterligare ett mål av Joni Lindlöf i kväll, där har Asplöven verkligen hittat rätt då han kväll efter kväll återfinns i målprotokollet.

- Piteå tränare Igor Matuschkin verkar ge sin son ett stort förtroende då han fick slå Piteås tredje straff, ett förtroende han tackade för då han var enda spelare som hittade rätt i straffläggningen.

Det var nog allt för denna gång, kul för Piteå att få vinna på hemmais igen då det var några matcher sen som dom fick bjuda hemmapubliken på en seger..

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0