Skottäckning på hög nivå!


På min käre lagkamrat Peter Rundblads vägnar publicerar jag här för alla er ungdomsledare två mycket eftertraktade bilder på hur man som effektivast täcker skott.
Som ni ser så är det bara en myt att man måste ligga i skottlinjen för att avvärja farligheter utan går även bra att ligga ca fem meter i från den eller som på bild två, göra sig så smal som möjligt.

Så för er ungdomsledare så är det ett bra tillfälle att nu ta tillvara på dessa bilder och visa era adepter hur man inte ska täcka skott, vad f*n håller jag på med egentligen?

Ser "Molla" detta är det slutspelat i boxplay för min del under ett bra tag framöver, tror inte Johan Andersson i Timrå har riktigt samma synsätt om hur man bäst täcker skott =)

Men givetvis bjuder jag Peter och er alla andra på ett gott skratt en fredagseftermiddag som denna, nu undrar jag bara när du Peter skickar över lite täcka skott bilder på dig själv som jag får publicera?

Finns det några såna?  Nu får Jesper Rönnlund på Västerbottens Folkblad gräva djupt i arkivet för att få fram åtminstone en bild på Peter när han går ner på ett knä och sväljer pucken med munnen.

Här nedan ser ni dom berömda bilderna, titta och njut!


                                        

                                         dsc_2442-copy_filtered-copy.jpg

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Burra88

Haha Snyggt där Jimmy ;) Ser ut som att du blivit målvakt med en väldigt liten klubba...

2008-11-21 @ 17:28:21
Postat av: M.O.R

Bild nr 2 var klart bäst...vart tog alla dina kilon vägen :-) men du är ju en härlig hockeyspelare..måntro om det är det här tränarna menar när dom säjer att du har allt...du ska ju vara en komplett hockeyspelare...lycka till i helgen och så kniper ni någon poäng eller 6 :-)

2008-11-21 @ 22:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0