Sköna namn..


Jag skrev ett inlägg för några dagar sen som handlade om en kille som spelar i ECHL och som jag tycker har hockeyvärldens skönaste namn, Robin Big Snake heter denna kille.
Jag fick då ytterligare några sköna namn postade till mig av Jens Lindmark, det är han som sköter fotograferingen under Bodens matcher.
Jag kommer i slutet av texten länka er till hans hemsida då jag tycker han gör ett stort och bra jobb med sin fotografering, helt klart är det värt att klicka in sig en sväng på hans sida.

Det första namnet jag fick skickat till mig var på en svensk kille vid namn Texas-Kid Egertz som spelar div 1 hockey med Surahammar men är Stockholmare i grund och botten och huserade under fjolåret i allsvenskan med Hammarby.
Att det är ett skönt namn kan jag bara hålla med om, där behövs det inget artistnamn om han skulle bli storstjärna en dag.

Det andra namnet som Jens hade att föreslå är på en Kanadensare vid namn Colton Yellow Horn som denna säsong huserar i Österrikiska högstaligan, även det ett gångbart namn till kategorin "sköna namn".

Men det måste finnas mer sköna namn där ute i hockeyvärlden, så nu är det upp till er läsare att komma på några fler som platsar i denna kategori.

In på eliteprospects och sök nu kära läsare, förväntar mig ett x antal sköna namn inom några dagar!!

Här kommer länken som jag lovade tidigare i detta inlägg:

http://www.jenslindmark.se/ 

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Burra88

Tjena Jimmy.

Hammarby spelade inte förra året i AS.

Och här har du ytterligare ett lite små roligt namn men det är ingen större spelare denna spelare spelar nämnligen i Asplöven U10 Koskenkorva,Sami...



Små roligt efternamn? :D

2008-11-12 @ 02:35:03
Postat av: Jimmy

Burra88:



Hammarby spelade självklart i AS förra säsongen dock med ett rätt så bistert resultat, man slutade sist med endast 4 vinster och 35 förluster i bagaget..Man hoppade sedemera av Kvalserien då man hade ekonomiska problem och strax efter gick i konkurs..

Lite mer fakta innan du svarar tack ;) haha..



Koskenkorva är däremot ett härligt efternamn som även hittas på Skellefteås nr 9:s tröja, dock heter han Kimmo i förnamn..



Men helt klart ett väldigt skönt namn som jag helt enkelt inte ens haft en tanke på, tack för tipset!

2008-11-12 @ 08:59:55
Postat av: Per Vers

Tänker så det knakar men kommer tyvärr inte på fler roliga namn än dom ni redan nämnt.

2008-11-12 @ 13:30:38
Postat av: Ove Rall

Samma här, kan inte komma på några fler namn.

2008-11-12 @ 13:32:09
Postat av: Burra88

Kan ju ha varit så som du sa Jimmy. Tänkte nog inte nog så långt.



Koskenkorva är både ett härligt namn och en härlig dryck ;)



Ska du inte med till Happis o se matchen mot Kiruna?? imorgon? XD haha du hade kunnat få skjuts till kalix sen på söndagen ;)

2008-11-14 @ 00:10:03
Postat av: Jimmy

Burra, kan säga att jag är himla sugen på att åka upp och se matchen då jag ändå hinner träna i dag då vi alltid tränar kl 11.00 på fredagar..



Men är mitt i en flytt till en ny lägenhet och sen så kanske inte en lördagsnatt på Umpi är den bästa uppladdningen ;)

2008-11-14 @ 09:14:15
Postat av: Jens

Finns tonvis med namn, här är två bröder som troligen aldrig skulle ha hamnat i Sverige även om båda verkar avslutat sina karriärer.



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16077

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16078

2008-11-14 @ 20:00:08
URL: http://www.jenslindmark.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0