Saxat ur Norran.se!


Ny mardröm för Clemens mot Lycksele


Clemensnäs har varit det bättre laget tre matcher i rad mot Lycksele. Men vad hjälper det. Man har ändå tre raka förluster mot inlandslaget.

Det blev en ny förlust på onsdagskvällen. Detta trots en enorm Clemensforcering i sista perioden.

- Vi var klart bättre idag. Men vi har ingen riktigt killer. Ingen är beredd att döda för att göra mål. Vi måste ju kunna skjuta direktskott och träffa mål. Vi har säker femton skott utanför. En bra målvakt har de, men ändå, säger tränaren Johan Lundström som var mer än missnöjd.

- Vi är bara bra ibland. Visar man att man spela bra för 48 timmar sedan, ska man inte tro att man inte ska kunna bjuda till lika mycket. Jag är så jäkla besviken. Tycker inte synd om någon, jag är förbannad. Vi har förlorat, inte bara spelarna, utan jag också. Men det är uruselt att bara göra ett mål mot Lycksele. Jag skyller dock inte bara på spelarna, jag har lika stor skuld.

Ingen får beröm.

- Efter en sådan här match är jag inte ens nöjd med komforten i bussen, dundrar Lundström.

Min kommentar till denna artikel:

Jag undrar vilken match som Clemensnäs tränare Johan Lundström sett i kväll då han återigen tycker att Clemensnäs är det bättre laget mot oss.
Alltså Johan, jag är blåögd när det gäller våra matcher då jag förmodligen alltid tycker vi är bättre med i matcher än vad fallet kanske är.
Men måste ändå ställa frågan om vi var på samma match du och jag?

Jag såg ett kontrollerat Lycksele mot ett relativt uddlöst Clemensnäs som dock saknade några av sina viktigaste spelare denna kväll, men att ni var  klart bättre det köper jag inte.

Men detta visar tjusningen med denna sport då alla ser en match på olika sätt, det medför diskussioner dagen efter bland media, på arbetsplatser och bland spelare.

Var bara tvungen att lägga in detta urklipp då jag tycker att vi har totalt olika syn på denna match, skulle vara intressant att veta hur Johan kan påstå att dom var klart mycket bättre.
Men det svaret lär jag nog aldrig få =)

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Bobbo Krull

Inget med detta att göra, måste ändå konstatera ifrån matchen Kiruna - Kalix.

Bergenström två ass. kan vi hoppas på en fortsättning nu, borde kunna finnas goda förutsättningar när Kiruna nu skall möta er (Lycksele) kommande helg eller vad tror du?

2008-11-20 @ 00:13:24
Postat av: Jimmy

Bobbo Krull:



Haha, jag hoppas och tror att detta var vändníngen poängmässigt för Bergen men han får gärna vänta tills efter helgen innan det lossnar rejält för hans del =)



Blir kul å se vad vi kan göra mot Kiruna, blir vi ifrånåkta eller lyckas vi upprätthålla vår starka defensiv även i helgen..

Intressant då vi klarat oss bra mot Piteå och Asplöven men samtidigt är inte dom lagen lika skridskostarka, blir en härlig utmaning iaf..

2008-11-20 @ 00:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0