Grattis Adam!


Lycksele SK:s unga backtalang Adam Svensson blev under förmiddagen uttagen till att representera Sveriges U-16 landslag i två matcher på Åland den 14-21 december, Finland står bägge gångerna för motståndet.

Adam är en otroligt spelskicklig back med ett lugn som är ovanligt i så pass unga år och genom det har han också alla förutsättningar att bli hur  bra som helst..

Otroligt roligt för denna sympatiska kille att få dra på sig landslagströjan, ett stort grattis och en stor lyckohälsning får du av mig Adam.

Passar också på att säga grattis till Anton Tano som till vardags representerar Kiruna IF då även han blev uttagen till samma turnering som Adam.
Kul för Kirunas hockey att återigen börja producera landslagsspelare år efter år då Philip Kemi under fjolåret fick testa på landslagsspel.
Innan Philips debut så får vi gå långt tillbaka i tiden för att hitta en Kiruna spelare i ungdomslandslagen då min gode vän Mathias Lindmark deltog i ett antal turneringar i slutet på nittiotalet.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jimmy, vad är du för hockeyorakel. Har du glömt bort Kim Sunna?

2008-11-27 @ 14:55:35
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig dag! :)

2008-11-27 @ 14:57:43
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anonym:



Fan Kim glömde jag, men han representerade Brynäs va när han var med i landslaget? ;)

2008-11-27 @ 19:52:12
Postat av: Anonym

Nej nej Jimmy nu är du ute och cyklar inte när han spelade i P16 landslaget.

Det är nästan så att jag tappar förtroendet för dig, du måste vara yr efter pitematchen ; )

2008-11-27 @ 20:50:35
Postat av: Anonym

Anonym:



Inte ens det kunde rädda skinnet mitt trots ett tappert försök..

Detta var inte bra för min image "hockeyorakel" då jag vill påstå att endast Robert Lahti är mer hockeygalen än vad jag är, får helt enkelt krypa till korset denna gång och skämmas en aning..



Yr efter Piteåmatchen?? Är glad att jag hittade hem efter den utskåpning som vi åkte på i går..

2008-11-27 @ 21:55:25
Postat av: Kyrö

Du är förlåten, Brynäs är väl i princip synonymt med landslaget?

2008-11-28 @ 13:43:40
Postat av: Jimmy

Kyrö:



Helt klart Kyrö då Brynäs varit en stormakt i svensk hockey under 2000-talet då man under fjolåret nådde en meriterande topptvå placering i kvalserien..Mycket imponerande :)

2008-11-28 @ 14:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0