Några sköna favoriter!




Tänkte passa på att denna kväll framhålla några sköna lirare man fått äran att lira med under dessa år, jag listar bara dom som verkligen stuckit ut ur mängden på ett eller annat sätt och jag har ingen inbördesrank på dom..


# Tuomas Lohikoski Asplöven HC

Behöver egentligen bara motiveras med det enkla att vi är precis på väg ut till match när han säger till sina kedjekamrater att passa inte mig i dag för min klubba är trasig. Han hade då bara en klubba men trots den trasiga klubban skrapade han i hop 5 poäng denna afton, Tuomas var en talang i sig han..

# Teemu Käyhkö Asplöven HC

Inte särskilt tongivande i spelet, men varje gång vi fick powerplay så ställde han upp i den vänstra cirkeln och sköt direktskott, och mål gjorde han....Bästa bössan av alla dom jag spelat med..

# Andrei Matitsin Lycksele SK

Kan berätta historier om denna man hela natten, han får mig att skratta än i dag..Men Andreis flipp passningar var helt magiska, var bara att hålla sig i mittzon så kom dom flygandes och landade alltid på bladet..

# Anders Lejon Team Kiruna

På en sån här lista så måste han bara med, så många som han snackat ner under matcherna kan bara "Bulan" Berglund konkurrera med, lika grisig som han är på isen, lika snäll och ödmjuk utanför..

# Mika Wacker Vallentuna BK

Målvakt och en mycket speciell sådan, hade så mycket konstiga saker för sig innan match och var allmänt virrig utanför, men en skön kille..

# Sam Wennerholm Vallentuna BK

Pappa Mats är en mycket respekterad journalist på sportbladet, men dit har du en lång väg Sam. Floskeltoppens mästare och hade inte många rätt i en diskussion. Med Sam i omklädningsrummet fick man alltid en rolig stund, en riktigt kul kille som höjde sammanhållningen enormt. Sam är oxå en kille som jag inte träffat på flera år, men får mig att skratta varje gång hans namn dyker upp..Snällare kille får man leta efter..

# Joakim "Dunnar" Westerlund Vallentuna BK

Tror aldrig jag haft en vettig diskussion med denna kille, det spårar jämt ur. En stämmningshöjare även detta, alltid en rolig kommentar på lager..

# Johan Björnstad Vallentuna BK

Kommentarer överflödiga....

# Hans Norman Falu IF

Likt Anders Lejon så var han lika hatad i våran serie som Anders var uppe i norr.. En fest med Hans innehöll alltid något galet och en skön kille i omkl rummet.. Fick ett mittuppslag i Aftonbladet hörom året med rubriken "Taffliga taveltjuvar", ett practical joke som spårade ur på Per Gessles hotell i Halmstad kan man väl sammanfatta det med..

# Christer Bjarby Falu IF

Den som har bjudit in till fest och har Christer som gäst kan räkna med att på morgonen efter hitta allt från vägskyltar till murbruk i lägenheten, alltid nåt bus på gång i denna kille..

# Alexander Jestoi Falu IF

Jag har spelat med många genom mina år men var först i år jag stötte på nån som aldrig kan vara tyst. En go och glad Göteborgare..

# Dimitri Naumov Vallentuna BK

Största talangen jag har spelat med, underbar skridskoåkare och underbar teknik men som hade väldigt svårt att hålla sig inom ramarna. Svävade alltid ut och körde sina egna grejer men en underbar hockeyspelare som trots sin rätt rossliga Svenska inte höll tyst ofta..

# Mikael Lasu Kiruna IF

Måste ta med Micke på denna lista, han berör ju faktiskt en hel del..En bohem utan dess like, slutar aldrig förundras över denna kille. Hade han gillat att sommarträna så hade han förmodligen spelat minst en division högre upp, livsnjutare är nog det rätta ordet..

# Markus Persson Falu IF

Markus Markus, är oxå en kille jag kunde prata om hela natten, men räcker med att säga att "Jag elsker dig", blev ett litet internt skämt detta men en del lär säkert förstå innebörden..

Har många fler jag skulle velat ta med på en sån här lista, "Söder", "Lillis", "Bergen", "Grabben", "Sune", "Jeppe" mfl men får sitta här i timtals om jag ska dra i genom alla..

Får räcka för denna gång, fler listor följer säkert i senare inlägg..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0