Gonomgång av lagen,Clemensnäs HC


Då var det dax igen för ett nytt lag att grillas,denna gång hamnar grillpinnen på Clemensnäs.
Det ska väl tilläggas att dom lagen jag har kvar att gå i genom är för mig relativt svårbedömda eftersom jag inte har varken sett eller hört så mycket av dessa lag dom senaste åren..

Clemensnäs tillhörde i början av 2000 den absoluta toppen i div 1 norra,det var dom och Teg som allt som oftast kamperade uppe i toppen men har på senare år haft en lite magrare utdelning i serien.
Kanske mycket beror på att Skellefteås J-20 lag etablerat sig i super elit och att Skellefteå hellre ser att deras juniorer spelar där än i Clemensnäs.
Av tradition är dock Clemens väldigt stark hemma i kopparhallen,ingen succe att sitta på bänken i den hallen,den är svinkall kan jag meddela..

Vad kan jag då säga om Clemens..

På målvaktssidan har dom bara klar Emil Simonsbacka som bara fick chansen i 3 matcher förra säsongen då en gammal bekant till mig Marcus Ernlund höll i förstaspaden,han har nu lämnat för spel i Piteå och det kan bli en kännbar förlust om dom inte får in nån likvärdig..

På backsidan har dom fått hem Anders Söderström (som jag kamperade i hop med i Vallentuna) efter att han gjort en utflykt på 2 säsonger i Vallentuna och senaste säsongen i Östersund. Ett viktigt förvärv för Anders besitter ett bra spelsinne och ett stabilt backspel och han kommer att vara en viktig pjäs i deras unga försvar,kommer förmodligen tillföra en dimension i det viktiga powerplayspelet.

Återstår att se om min gamla TV-puck polare Leif Wennerlöf  bestämmer sig för ytterligare en säsong i CHC dressen,skulle inte vara nån större skräll då han blivit nån form av inventarie i deras trupp,en mkt bra back för övrigt.

På forwardssidan känner jag inte igen så mkt namn men en viktig kugge är Tobias Westerlind som alltid lyckas skrapa i hop en hel del poäng..

Sammanfattningsvis så ser truppen i dagsläget rätt tunn ut men aldrig lätt att åka till kopparhallen och hämta in 3 enkla poäng,utan i deras hemmahall kommer dom ta en hel del skalper av "bättre motstånd"..

Tippar trots en ganska tunn trupp Clemens som lag 4 i serien men får nog slåss med Boden ända in på målsnöret om den placeringen..

Tack för mig..

Ps: Håll tummarna för att jag slipper äta knopp i kopparhallen i vinter =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0