Genomgång av lagen, Kalix UHC


Innan jag börjar min granskning av Kalix så har jag lite tankar och funderingar. Brukar emellanåt roa mig med att gå in på svenska fans gästböcker,framförallt Kirunas och Asplövens av naturliga skäl. Det glädjer mig att se att det debatteras en hel del och att så pass många är inne och bryr sig om dessa 2 lag,skulle man få allt folk som är inne och läser och skriver att gå på matcherna så hade man nog fyllt både Arena Polarica och Lombia utan problem (iaf den förstnämnda).

Var faktiskt in i förmiddags på Asplövens gästbok och var då ett inlägg från "Jaha" som undrade när man får se Jimmy Stålnacke i Kirunas tröja..

Kiruna är ju för mig min moderklubb och den klubben jag håller närmast hjärtat,så är det bara..Tror alla tycker att det är skönare att täcka skott för en klubb som man är fostrad och skolad i..
Asplöven är för mig klubben som gav mig chansen på senior nivå och för min fortsatta karriär så var nog det avgörande,fick aldrig chansen i Kirunas A-lag och just när jag började ge upp hoppet om ishockeyn så hörde dom av sig.

Så jag är evigt tacksam till föreningen som gav mig chansen att fortsätta min karriär och sedan den dagen Magnus ringde hösten 2001 så har jag haft många fantastiska stunder som jag hade kunnat fått vara utan,(hoppas på många fler).

Så i mitt hjärta har Asplöven en väldigt stor plats och jag kommer känna glädje och stolthet varje gång jag drar på mig tröjan..
Ska väl även tilläggas att jag inte hörde något från Kiruna under våren medans Asplöven visade och har visat genom åren ett stort intresse,så på sätt och vis blev det ett naturligt val..

Ett bra citat:

"Man blir aldrig profet i sin egen hemstad"


Nog om det,Kalix vad vet jag om dom..

Ärligt talat så vet jag absolut ingenting om dom mer än att säsongen 01-02 så hade vi fantastiskt härliga derbyn,tror vi lyckades vinna merparten men det var alltid tuffa och griniga matcher.
Kalix började sedemera om i div 2 efter ekonomiska problem men fick till denna säsong en gratis plats.

Jag kan nog inte säga mer än att allt annat än att dom blir årets Göteborgs IK vore en sensation (detta får jag väl äta upp).

Man ska ha i åtanke att det är en väldig nivåskillnad på div 1 och div 2 men jag hoppas verkligen att Kalix unga lag får ta några tidiga skalper så dom växer in i div 1 relativt snabbt.

Tippar av naturliga skäl Kalix som lag 7 i serien men hoppas på en hel del härliga derbyn och att dom orkar ta några poäng av bottenkollegorna.

Tack för mig..

Ps: Kalix har en väldigt bra och mysig hall,men varför denna grafitti målning på ena kortsidan??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0