Felstavat!



Är det något jag hatar så är det när man gör en tabbe och felstavar, ber om ursäkt för det "Caztie", får återgälda det under säsongen..
Ganska intressant det där med våra efternamn, Teräsniska och Stålnacke..
Pratade för ett tag sen med min käre mor om detta och Stålnacke är en svenskskrivning av efternamnet, dom första "Stålnackarna" i Sverige hette alltså Teräsniska, så om vi gräver riktigt djupt så kanske vi är släkt..

Börjar närma sig nu, åker ner nu på lördag men är först lördagen därpå som vi beträder isen, men vet att en del i laget kommer hjälpa till under hockeyskolan under veckan som kommer.

Tycker det är bland det roligaste man kan göra det där med hockeyskolor, ungdomar som åker bort en vecka och får göra det dom älskar mest och förutom hockeyn får dom så mycket annat.

Jobbade förra året på hockeyskolan i Falun och lärde mig otroligt mycket av det, dels hur viktig man är som förebild och dels hur viktigt det är att man försöker göra nåt bra av veckan för ungdomarna.

För många är det ett minne för livet och ledarna kommer dom alltid komma i håg, och alla vill väl bli ihågkommen på ett positivt sätt..

Vi går alltså som det verkar på is den 9 Aug men för er som vill spana in spelarna redan innan så kommer det alltså vara en del spelare på is under hockeyskolan, bara att komma förbi på en kopp kaffe och snacka lite hockey..

Givetvis "Caztie" kommer jag förmedla så mycket jag bara kan från dom första veckorna, hur det är i omkl rummet, vilka som ser heta ut, hur formationerna är, hur Österberg ser ut på gymmet osv, det enda jag kommer hålla tyst om är saker som ska stanna inom gruppen och om första lagfesten =)

Tänkte även försöka få in en del intervjuer från spelare i laget och från spelare i dom andra lagen i serien..

Har även en kompis, Robert Jonsson (son till legendaren Tomas Jonsson) som åker över Atlanten för att spela i EJHL, en av proffs juniorligorna där borta.. Med honom tänkte jag göra en hel del reportage om livet i en amerikansk juniorliga, kan bli intressant tror jag..

Men kommer självfallet koncentrera mig på våran serie, men försöka kika runt och prata en del med spelare i dom andra division ett serierna, beror på hur mycket tid som blir över..

Känns en aning viktigare att prestera på isen än i bloggen, men hoppas kunna göra bådadera...

Avslutar väl som " Jungman Jansson" brukar göra..

ASPLÖVEN - The Real Deal! 



         

                                                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0