Stålnacke-Lasu 1-5 (0-3, 0-2, 1-0)


Av underskattningen märktes ingenting, Lasu trampade gasen i botten redan från start och fick utdelning redan på första skottet.
Redan där försvann min motivation då jag vet hur svårt det är att vända på ett underläge mot en på pappret överlägsen motståndare, att det sedan hann rinna i väg till 0-3 innan jag hann samla mig är redan nu historia.

Jag hade förhoppningar om underskattning men den enkla gick inte en rutinerad räv som Micke på, han visste att fullt järn från nedsläpp skulle betyda en behagligare och trevligare andra halva utav matchen.

Två storförluster i dag känns givetvis inte bra, men samtidigt har det varit två skickliga motståndare man gått upp i klinch emot. I bland får man helt enkelt acceptera att motståndaren är bättre, bara att  lyfta på hatten och gratulera..

För min del var det ett kvitto på att jag måste gå "back to basic" och träna ännu hårdare, till slut kommer allt slit ge resultat. Det kan vi vara säkra på!

Tack för showen Micke!


                               Segrare x 2 denna dag då en 9-2 seger följdes upp av en lika säker 5-1 seger!

                                   

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: XXL

skriv lite mer om ditt nhl spelande ;)

2008-12-21 @ 00:40:58
Postat av: Fritte

Jag kan lite på min barndomskamrat. Häligt Lasu, dig kan man lita på. Får man vara med på en turnering nån gång i jul? =)

2008-12-21 @ 00:55:49
URL: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kiruna
Postat av: Eson #15

Varför var inte du med idag Stålnacke jag hade till och med farit för att kolla eran match ända från Skellefteå :(



Nej vi hade ju faktiskt match mot erat j18 lag efter eran match, men varför var du inte med?

2008-12-21 @ 02:18:28
Postat av: Eson #15

Oj läste dina tidigare inlägg förkylning :p sry har inte varit inne här på typ 4 dagar lr något liknande :)

2008-12-21 @ 02:20:04
Postat av: Jimmy

Fritte:



Givetvis styr vi ihop det, men chansen att slå Lasu är obefintlig för min del åtminstone..

2008-12-21 @ 10:52:36
Postat av: 2

du får väl hyra in ngn som är bättre på NHL till nästa möte, slimjim går inte att vinna mot. Hans patenterade studspuck-stolpe-stolpe-skridsko-in är inte roliga.

2008-12-21 @ 12:22:30
Postat av: Jimmy

2:



Det har du så rätt i Peter då slimjim är spelets svar på verklighetens New Jersey..



Backar hem i en 1-3-1 och får ett skitläge som han utnyttjar..



Blev inget spel för dig heller i dag hörde jag av Molla?

2008-12-21 @ 12:30:18
Postat av: 2

näe, förjävla risig i halsen och mycket slem i bröstet.

2008-12-21 @ 13:24:10
Postat av: nhl champ

Grisar bäst vinner mest...

2008-12-21 @ 19:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0