Inför Kiruna x 2


I helgen så får vi besök utav ett formstarkt Kiruna som har gått som tåget under dom sista 10 omgångarna, vet inte riktigt hur många matcher i rad utan förlust som dom är uppe i.
Tror dock att Kiruna har åtminstone lite respekt för oss då vi under dom senaste mötena visade att vi en bra dag kan störa dom, då var det ändå på deras hemmaplan som vi bjöd upp till kamp.
Det är ingen rolig resa för Kiruna att göra till Lycksele då den är lång, det är dålig väg, snart jul, matcher som dom bara ska vinna och en hall som är en aning kall och tråkig.

Vi vet att Kiruna är skridskostarka och spelar med hög fart matcherna igenom, dom kommer aldrig tumma på det av fri vilja då dom vet att just skridskoåkningen och farten är deras sätt att vinna matcher.
Vi måste försöka få ner farten och göra det obekvämt för dom eftersom vi inte kan mäta oss i fart och intensitet, låter vi dom åka som dom vill så kommer det bli en otroligt tung och tråkig helg.

Jag hyser då stora förhoppningar om att vi ska kunna nypa någon poäng, det är bara Kiruna som vi ännu inte lyckats nypa någon ifrån.
Vi är också i bra form och visade prov på hög moral när vi onsdags slog Clemensnäs på bortais, ett avgörande som för övrigt kom med endast 5 sek kvar.
Kan vi få ner farten, hålla oss till vår gameplan och framförallt om vi krigar hårdare än dom så ska nog detta bli en intressant helg, kanske kan vi ge oss själva årets bästa julklapp.

Kiruna har en hel drös med intressanta spelare, förstakedjan med Törmä, Nyberg och Fredriksson är kanske div 1 Sveriges bästa kedja sett över hela höstsäsongen.
Men Kiruna är inte bara förstakedjan, har dom en tung dag så står Lasu, Bergenström, Sandström, Eriksson, Molin, Kemi, Alcén med flera redo att ta över taktpinnen.
Firma Bergenström/Sandström har haft några magnifika matcher ihop den senaste tiden där Sandström står för farten och Bergenström står för magin och publikfrieriet.

För min egen del så ser prognosen dyster ut då jag dras med en rejäl förkylning, verkar tyvärr som att jag inte kommer till spel varken i dag eller i morgon.
Hatar att missa matcher, missade en under fjolåret men innan dess hade jag 5 raka säsonger och över 250 raka matcher utan en missad match.
Men finns väl tyvärr inte så mycket att göra åt saken, men känns så surt så surt att inte kunna vara med där ute och försöka bidra.

Däremot så är jag redo för det tunga revanschmötet mot Micke Lasu som går av stapeln i kväll, är givetvis NHL 09 matchen som jag snackar om.
Mikael tog på hemmaplan en rättvis 4-1 seger där jag hade den första halvan men där Mikael tog över allt under den sista perioden.
Men nu är det jag som har hemmaplan och jag har nästan kunnat utläsa en rejäl portion underskattning från Mikaels sida under den senaste veckan och det ska jag försöka utnyttja.
Jag känner mig trygg i mitt eget vardagsrum och med mina egna kontroller, allt annat än revansch skulle kännas som en rejäl besvikelse.
Visst att Mikael är stor favorit efter att han under fjolårssäsongen hade mer tid framför X-boxet än vad han hade i Arena Polarica, favoritskapet är något han känner av och lyckas jag få in den viktiga förstapucken så tror jag att segern kommer vara klar.

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Christer S

sänds inte nhl09-matchen live på någon kanal?

2008-12-20 @ 12:09:46
Postat av: Jimmy

Christer S:



Det vi kanske kan fixa är att Törmä skriver en liverapportering här =)

känns som att det är många som vill följa, återkommer med tid för nedsläpp..

2008-12-20 @ 12:41:19
Postat av: Anonym

ska johan tellström spela?

2008-12-20 @ 14:24:30
Postat av: Anonym

ska johan tellström spela?

2008-12-20 @ 14:27:03
Postat av: miyagi

tyvärr verkar lycksele drabbat av sjukdom, mång averkar sjuka och krassliga.. tror ej "tellan" ska lira.

2008-12-20 @ 14:46:19
Postat av: Fritte

Lycka till i nhl09. Jag måste du lita på våra spelare och tippar 5-2 till Lasu. =)

2008-12-20 @ 15:27:49
URL: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kiruna
Postat av: Fritte

du = nog.

2008-12-20 @ 15:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0