Gott Nytt Hockeyår kära läsare!


Med bara fåtalet timmar kvar av detta år så passar det bra att tacka er läsare för alla dom positiva kommentarer som jag fått under bloggens livsperiod.
Jag tror att det var i juni nån gång som jag bestämde mig för att testa på det här med bloggandet då jag gillar att skriva och framförallt då om sporten i mitt hjärta.
Hade väl inga större förhoppningar om att få ett x antal läsare utan var mer ett sätt att få uttrycka min passion och det kunnande som jag har om denna sport. Till en början var det rätt skralt med läsare men under tidens gång så har bloggen växt och växt och är just nu uppe på ungefär 300 besökare om dagen.

Man har under detta halvår kunnat konstatera att om man vill ha mycket läsare så måste man komma med antingen skvaller eller någon "tragisk" händelse. Dagarna efter att jag fick sparken från Asplöven så nådde bloggen rekordhöjder då jag under en dag kunde ha mellan 500-900 besökare och där toppnotering var fantastiska 965 besökare. Det är klart att det var intressant läsning för många då många hyser att agg mot Asplöven som förening och där dom nu fick en chans att gotta sig i mina historier om vad som egentligen hände. Så här i efterhand kanske jag inte är sådär jättestolt över mina inlägg under denna period då jag kanske istället skulle tonat ner det som hände, samtidigt vill jag leverera bra historier för alla er läsare och såg genom denna händelse min chans att delge mina tankar och funderingar.

För bloggen kanske just den såpan var det bästa som kunde hända då den expanderade oerhört under den perioden, till och med så att Björklövens nuvarande tränare Mikael Andersson hängde med i utvecklingen av historien.

Det som kan kännas en aning tråkigt är att jag numer ses som bloggare istället för hockeyspelare, ett kvitto på det fick jag under min julledighet i Kiruna. Var ut på hotellet en kväll och träffade bekanta och en del icke bekanta människor och den första repliken jag nåddes av var ungefär så här, "Följer din blogg dagligen, intressant och rolig läsning", efter det så gick dom vidare i jakten på nästa pilsner. Förut så frågade alla om hur hockeyn går, men just nu känns det inte lika angeläget bland bekanta och icke bekanta människor.

Samtidigt så är det kul att man får så många positiva reaktioner från folk ute i landet och kanske är det så att jag levererar mer i bloggen än på isen för tillfället,  i såna fall är reaktionerna förståeliga eftersom man bedöms efter det man presterar.

I vilket fall som helst så har det varit ett fantastiskt roligt skrivarår och jag ska försöka ta med mig det som varit bra in i det nya året som inleds med en otroligt spännande vår där vi har mycket intressant hockey att blicka fram emot.

Ska Asplövens desperata satsning mot allsvenskan äntligen betala av sig eller är det Kirunas trygga och hemvävda satsning som lyckas?

Får vi se AIK som vinnare i ett Stockholmsderby i den nervpirrande kvalserien?

Kommer guldet hem till Göteborg igen, är Frölunda så starka?

Får vi se norrlandslagen Luleå och Skellefteå ta sig till slutspel och sedemera överleva ända till semifinal?

Kommer Mats Sundin skjuta hem Lord Stanley till Vancouver?

Som ni ser så är det mycket hockey kvar innan vi ska summera denna säsong, hittills har bara säsongen börjat då vi ännu har det mesta och bästa att se fram emot.

Kl 20.30 i kväll börjar jag att fira in det nya hockeyåret då J-VM gruppfinalen mellan Sverige och Ryssland startar, den missar ni väl inte?

Vill slutligen återigen skänka min tacksamhet till alla er fantastiska läsare, ni har en större del i denna blogg än vad jag själv har!

Gott Nytt Hockeyår på er så ses vi redan i morgon med lite reportage inför starten av allettan mellan och allettan södra som börjar den 2/1!

Årets sista Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Christer S

Nånting du måste lära dig framförallt är att sluta vara så sabla självkritisk. Bloggen är fanatstisk, visst, men de allra flesta ser nog dig som hockeyspelare än som bloggare ändå. Jag ser bloggen som en naturlig utveckling av din karriär helt enkelt. Och inse sedan att du faktiskt ÄR en bra hockeyspelare, först och främst!

2008-12-31 @ 17:20:57
Postat av: JJ

Håller med Christer,speciellt med tanke på friläget i vårt senaste hemmamöte mot er haha



Men som läsare måste man säga att det är en riktigt intressant blogg att läsa och hoppas du fortsätter i samma stil nu när fortsättningsserien börjar!



Gott nytt år!

2008-12-31 @ 17:53:51
URL: http://www.Jonne-J.com
Postat av: JJ

Håller med Christer,speciellt med tanke på friläget i vårt senaste hemmamöte med er haha



Men måste som läsare säga att det är en oerhört intressant blogg att läsa och hoppas att du fortsätter i samma stil när fortsättningsserien startar!



Gott nytt år!

2008-12-31 @ 17:55:57
URL: http://www.Jonne-J.com
Postat av: hockeyfan

bra skrivet Jimmy..!! den dagen du berömmer dig själv i bloggen är det lika bra att lägga ner, för det kmr aldrig hända! nåväl skål på dig jimmy och gott nytt år! :)

2008-12-31 @ 19:53:11
Postat av: M.O.R

Tack min son för en otroligt intressant blogg,du har lärt mej ännu mer om hockey än det jag redan visste =)..men glöm för tusan inte det viktigaste..att du är en bra hockeyspelare...hoppas och tror att 2009 kommer bli ett intressant år för dej både hockeymässigt och när det gäller ditt bloggande...och så här i efterhand ser jag att din tur och retur resa till Asplöven gjorde så att fler dörrar öppnades för dej...

2009-01-01 @ 13:05:56
Postat av: Fritte

Helt klart en bra blogg som ger en liten inblick i hur det är i ett annat lag är dom 3. Sen så varför ska man fråga dig om hur det går med hockeyn när man redan vet det för att man läser din blogg =).



Ha det bra och gott nytt år på dig med

2009-01-01 @ 16:52:07
URL: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kiruna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0