Roki 79- Asplöven HC 2-0 (0-0, 1-0, 1-0) skott: 29-20



Då var man då hemma efter en utflykt till norra Finland där vi besökte Roki i deras hemmaborg Lappi Areena. En helt underbart fin arena för att vara på denna nivå, man kan väl säga att det är en elitseriearena i miniatyr.

Om matchen..

Per 1:

Matchen började i ett rasande tempo, vi stod upp jäkligt bra under dom första vilda minuterna trots att vi drog på oss några utvisningar. Var en rätt tillknäppt period efter den vilda starten, bytte lite halvchanser åt båda håll där inget lag riktigt tog i taktpinnen.

Per 2:

Fortsatte som period 1 slutade, byttes chanser men dom riktigt heta chanserna saknades. Efterhand så kanske Roki fick fler klara chanser och kunde till slut spräcka den utmärkte Timo Lindströms målnolla.

Per 3:

Vi förde denna period i spel 5 mot 5 men hade förtvivlat svårt att komma in på mål, snurrade mycket i hörnen. Efterhand så kroknade vi och började ta en del utvisningar, mycket på grund av att det varit en tuff vecka. Det var oxå i ett av många Roki powerplay som avgörande kom, ett hårt slagskott i krysset, otagbart för Timo i målet..

Sammanfattning:

Tycker att vi visade upp ett bättre spel i dag men Roki höll tycker jag iaf en riktigt bra nivå, kan bli en rolig säsong för Rovaniemi publiken i vinter. Tycker vi var minst lika bra som dom i spel 5 mot 5 men vi tog lite för många utvisningar, dock spelade vi ett bra boxplay men mycket spel i den spelformen gör oftast att man tappar rytmen.

Om jag ska ge lite spelarrosor så visade Timo Lindström upp ett fantastiskt stabilt målvaktsspel även i kväll, våra forecheckare MIkael Österberg och Jonathan Lindroth som denna kväll kamperade i hop gjorde ett kanonjobb, Roki backarna fick inte mycket lugn och ro när dessa herrar var inne på banan.

Min egen insats var sådär igen, gjorde inga misstag men inget som utmärkte sig heller. Blev lite ryckigt eftersom det var en hel del powerplay och boxplay, spelar inte den spelformen så mycket och blir då svårt att få någon rytm.. Men dom byten jag gjorde så spelade jag enkelt och höll mig inom ramarna.

Nu väntar en ledig dag i morgon, ska bli skönt med lite vila då vi tränat hårt. Pasi vänder i kväll åter till Skellefteå för att slutföra lite saker på jobbet men återkommer inom några veckor. Vi har haft en otroligt bra träningsvecka som vi kommer ha nytta av hela säsongen..

Kiruna-Piteå 7-1 !!

Vad säger vi om det gott folk? 21-29 i skott och ingen Ottosson, Strandberg eller Olofsson i Piteådressen i eftermiddag. Men nog seglar väl Kiruna upp som en liten favorit i serien nu, enligt rapporterna så körde Kiruna helt enkelt över Piteå i sista perioden.

Målskyttar Kiruna: Esseryd 2, Bergenström, Törmä, Westlin, Kemi och Sandström
Kiruna är alltid hemmastarka, har en hemvävd men spetsad trupp och har fått behålla stommen från föregående säsong, tror det kan bli en rolig säsong uppe i min födelsestad..

Nu tar jag kväll men återkommer i morgon..

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Det har blivit dagens höjdpunkt att läsa din härliga blogg,

2008-08-24 @ 09:00:44
Postat av: piteåfan

HAHA! du skriver i varje inlägg över hur grymt bra löven blir iår, om era grymma nyförvärv och eran makalösa sammanhållning. sen vinner kiruna en träningsmatch mot piteå (vi saknade våra bästa) och helt plötsligt är dom seriefavoriter :D pallar ni inte trycket? efter alla skriverier här på sidan är asplöven absoluta favoriter, med kiruna som en bra utmanare...piteå kan nog få det lite tungt medans clemensnäs kan överraska...men att skriva att kiruna är seriefavoriter blir ju lite pinsamt då du skriver om hur bra ni verkar vara varje dag plus alla nyförvärv ni har.

2008-08-24 @ 12:29:13
Postat av: kiruna-piteå

är det Markus Ottoson du menar inte var med? enligt laguppställningen så var det nr30 Markus Ottoson iförd henri launonens gammla tröja som startade mellan stolparna.

2008-08-24 @ 13:23:33
Postat av: Jimmy

till kiruna-piteå: Ernlund vaktade buren i går, ottosson kanske var med och drack en kopp kaffe och öppnade båsdörren,det har jag tyvärr ingen info om..

2008-08-24 @ 13:29:15
Postat av: Jimmy

till kiruna-piteå: Ernlund vaktade buren i går, ottosson kanske var med och drack en kopp kaffe och öppnade båsdörren,det har jag tyvärr ingen info om..

2008-08-24 @ 13:29:15
Postat av: Jimmy

Till piteåfan: kanske var en viss ironi bakom det uttalandet, självklart kommer asplöven alltid vara favorit i serien, är man kaxiga utåt så får man leva med favoritskapet oxå..men med uttalande så kanske jag även gjorde er uppmärksamma på att Kiruna har en stark trupp som mkt väl kan gå riktigt riktigt långt i år..



Och ja vi har en grym stämning i truppen, vi ser jäkligt bra ut på träning, det kan ingen frånta oss men i slutändan så är det resultaten på match som räknas, och än så länge har väl Kiruna börjar lite vassare, eller vad säger du?



2008-08-24 @ 13:33:40
Postat av: piteåfan

strandberg, olofsson och wikberg saknades också, dom tre man lär bygga laget kring iår...och nja tror nog absolut poängen gick till mig, man pratar varje dag om hur bra man är och helt plötsligt vinner ett lag en träningsmatch, deras första, som är helt obetydlig så är dom favoriter :D det håller ju inte, och jag tror vi alla vet att kina har ett bra lag, det hade dom redan ifjol

2008-08-24 @ 22:23:16
Postat av: Anonym

strandberg, olofsson och wikberg saknades också, dom tre man lär bygga laget kring iår...och nja tror nog absolut poängen gick till mig, man pratar varje dag om hur bra man är och helt plötsligt vinner ett lag en träningsmatch, deras första, som är helt obetydlig så är dom favoriter :D det håller ju inte, och jag tror vi alla vet att kina har ett bra lag, det hade dom redan ifjol

2008-08-24 @ 22:23:51
Postat av: Jimmy

Piteåfan: kan diskutera detta länge men sista pajkastningen från mig, jag lovar =)



I ishockey mäter man resultat av matcher och inte av träningar och sammanhållning, och där har Kiruna börjat bäst..sen har dom fått behålla stommen och utifrån det spetsat till truppen..så Kiruna kan bli riktigt giftiga i år och utifrån dom få saker man kan ta på hittills (1 resp 2 träningsmatcher) så har Kiruna börjat bäst.



Sen håller jag givetvis med att med våra värvningar, föreningens målsättning och föreningens kaxighet utåt så ska och kommer man alltid vara favorit..vi kanske kryssade du och jag? =)

2008-08-24 @ 22:42:31
Postat av: piteåfan

jo klart det är matcherna som man ser efter, men vi får nog vänta någon match till innan man börjar se lite linjer i spelet m.m är nog först då man ser vilka som blir riktigt farliga iår...fast det lär bnli löven och kiruna som gör upp om det.. ett kryss låter inte mer än rättvist :)

2008-08-25 @ 09:20:46
Postat av: ottoson

http://www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.ASPX?ArticleID=3925667



"däremot piteås nyförvärv marcus ottoson hade en mindre lyckad afton" ?

2008-08-28 @ 14:35:30
Postat av: Jimmy

Ottoson: Du ser, även tidningen skriver fel..enligt mina källor som även spelade den matchen så var det inte Ottoson som stod i målet, litar på dessa till 100 procent..sen om dom har fel så kan jag bara beklaga..

2008-08-28 @ 15:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0