Robert Jonsson



En gammal lagkamrat till mig Robert Jonsson (son till legendaren Tomas Jonsson) sätter sig på tisdag på planet över till Usa för att spela med New Hampshire Monarchs Juniors som håller till i EJHL, en av dom bättre juniorligorna där borta..

I Usa så funkar det så att man som junior blir inackorderad hos en familj som man bor och äter hos under säsongen, detta står klubben för men eftersom man inte får räknas som proffs om ska spela på collage så får man helt enkelt stå för övriga utgifter själv.

Familjen han ska bo hos vet han ingenting om förrän dom möter upp han på flygplatsen där borta, så är en lite nervös men förväntansfull Robert som på tisdag börjar sitt äventyr.

Robert är tvärtemot sin far ingen större lirare utan mer av en defensiv hårdför back som står upp både för sig själv och laget. Tror att han kommer smälta in bra där borta och tror även att namnet Jonsson medför en del respekt.

För är det nåt dom minns i Usa så är det vinnare, och Roberts far stoltserar ju med 2 Stanley Cup ringar och det kan man väl mer än väl kalla en vinnare.

Hoppas att Robert får en bra tid där borta och kan utvecklas ytterligare, han är född 89 så är väldigt ung och utvecklingsbar än..

Önskar dig all lycka Robert så ska jag försöka följa dig så gott jag kan, kommer försöka maila en del frågor då och då som du får svara på och hålla mig och läsarna uppdaterad av ditt sociala liv och framförallt det hockeymässiga..


       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0