Laget samlat och fystesterna klara!



Kl 16.00 i dag så samlades då Asplövens A-trupp för utprovning av diverse utrustning och senare fystester. Blev en hel del handskakningar till höger och vänster. Verkar vara en skön trupp som ska representera Asplöven i vinter.

Senare var det dax för fystester, chins, stående längd, 30 m, brutalbänk och 3000 m stod på schemat. Första fyra grenarna körde vi på Aspen för att sedemera springa 3000 meter på friidrottsarenan i Torneå.

Var bra testvärden överlag tycker jag men alltid någon som sticker ut i specifika grenar.
Min egen insats var klart godkänd, 13 chins, 2,90 meter i stående längd, 3,64 på 30 meter, 33 brutalbänk (mage) och 11.13 min på 3000 m. Så det var bra tycker jag, var med i toppen på alla grenar men som vi alla vet så blir man inte hockeyspelare i varken gymmet eller löparspåret men underlättar väl givetvis.

Värt att tillägga av 3000 meters passet att jag som trea i loppet var långt efter Jonathan Lindroth och Arturs Ozolins som båda sprängde drömgränsen 11 minuter med några sekunders marginal, imponerande!!

I morgon så är det 400 meters intervaller kl 09.00 med "Valle" Olsson, Valle var fystränare sist jag spelade här och kan bara säga att det är en riktig hårding.
Efter det så väntar säsongens första ispass i hop, litet lätt komma i gång pass hälsade ass coach Per Kenttä. Pasi kommer på söndag och har lite information för att sedan återvända veckan därpå och då stannar han ett x antal dagar.

Så kära vänner, kom ner vid lunchtid i morgon till Arena Polarica och titta in säsongens AHC trupp..Vänta er dock inga större under redan i morgon utan ge oss lite tid att komma in i grejerna och lära känna varandra.

I morgon kommer det en rapport från första isträningen, räkna med många stela ljumskar och höfter..

Fortsatt trevlig Fredagskväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0