Framme!



Då har man efter några timmars körning efter Tornedalsvägen anlänt till Haparanda. Åkte för en stund sen förbi Arena Polarica som från och med i morgon kommer vara ens "hem" dom närmaste månaderna.

Asplöven är av tradition väldigt hemmastarka, inte många lag som kommer upp och bara hämtar hem poängen, se bara på Örebro..

När arenan är utsåld så blir det ett väldigt bra tryck, folk som slår i reklamskyltarna och en hel del finska ord är inte roligt att handskas med om man kommer som lag från södra Sverige.

Traditionens makt ska vi inte ändra på i år utan lagen som kommer på besök ska behöva göra årtiondets match för att få med sig poäng hem..

I Arena Polarica är det våran is, våran publik, våra funktionärer, våra puckar, våra vaktmästare, våra omklädningsrum, våran bastu, våran hall och framförallt våra 3 poäng...

I morgon kommer jag träffa delar utav laget, blir intressant och se hur gubbarna är, ska hinna förbi Huhta redan i kväll hade jag tänkt..

Sen tidigare känner jag Huhta, Österberg, Pakisjärvi, P Kenttä, Lindroth och M Lehto, så helt lost är man inte direkt, alltid skönt at känna igen några ansikten..

Nu ska jag ta mig lite middag och projektet i kväll blir att få TV:n på plats, viktigt!!

Hörs med en bättre genomgång i morgon om jag får tag i internet..
 

Kommentarer
Postat av: erer

Gillar inte Polarica :(



Mest för att "Löven" oftast är så bra..

2008-08-03 @ 07:33:42
Postat av: Christer S

ja, jag lider med dig, hoppas du får komma "hem" snart igen. på riktigt, alltså.

2008-08-03 @ 20:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0