Dilemma och inför Roki 79



Då har det blivit kväll igen, efter ett förmiddagspass hade vi ett möte där vi gick i genom lite regler och såna saker. Efter allt detta har vi haft en liten teambuilding där vi i femmorna fick ge oss ut på stan i matchtröjor och försöka samla in lite saker osv.

Det var en riktigt rolig eftermiddag där vi samtidigt fick marknadsföra klubben en del oxå, ett bra initiativ som är kanon för sammanhållningen.

I morgon kör vi en morgonvärmning och sen lunch innan vi sätter oss på bussen för avresa mot Rovaniemi, kul att se Finland lite grann.
Vi möter alltså Roki 79 i deras hemmaborg i morgon med matchstart 17.00, hoppas många AHC fans sluter upp..

Mina tankar inför match?

Blir nog betydligt tuffare än i onsdags då Roki är ett mkt bättre lag, vi har tränat hårt även nu i slutet av veckan så lär vara många trötta ben och huvuden även i morgon.
Väntar mig trots det att vi får i gång ett bättre spel då vi fått göra bort första matchen. Passningsspelet, tajmingen och farten kommer förmodligen vara bättre trots rätt tunga ben på många håll.

Förväntar mig mycket publik då det är hockeyns dag i Rovaniemi och tror att Roki kommer att sätta oss under hård press från första början, gäller att vi orkar hålla kylan dom första byterna..

För min egen del hoppas jag att jag tar fler egna initiativ, verkligen vill ha pucken och vågar göra lite saker med pucken för det är då jag är som bäst. Har en tendens att emellanåt vilja gömma mig, handlar mkt om självförtroende i mitt fall.
Ska dock försöka sätta högsta fart från början och våga släppa spärrarna, vågar jag det så blir det ett bra resultat för min egen del oxå.

Matchrapport kommer sent i morgon kväll..


Har hamnat i ett dilemma vad det gäller denna blogg, jag vet helt enkelt inte vart jag ska dra gränserna när det gäller vad jag kan säga och inte säga.
Tycker att ju närmare seriestart vi kommer så blir det svårare att skriva, vissa saker ska ju stanna inom laget och jag har ännu inte kommit fram till vart gränsen ska dras.

Skulle vara jättebra om ni läsare kom med synpunkter på vart den gränsen ska dras för dom flesta som läser denna blogg vill liksom jag lagets bästa..

Har iaf bestämt mig för att inte komma med så mycket spelarkritik i matchrapporterna, möjligen att jag berömmer någon..
Min egen insats kommer iaf alltid bedömas för den är det ingen annan än jag själv som kan ta skada utav..
Interna saker som händer i omklrum och kanske på möten och såna saker kommer ni inte heller få ta del utav som ni kanske förstår.

Men har börjat tvivla på om jag är rätt man att skriva om matcher och träningar överhuvudtaget, ni kanske förstår att detta är svårt då man själv ingår i laget..
Men ska iaf göra ett försök och så får vi se vart vi hamnar,kanske ett alternativ är att lyfta denna fråga inom laget?
Det var kanske inte en dum tanke, det ska jag fundera på =)

Kiruna-Piteå kl 15.00 i morgon blir en intressant match..

Enligt spelare i hemmalaget har det sett bra ut på träningarna, bra fart framförallt. Rykterna säger att Mikael Lasu tar vid där vart han slutade förra säsongen, alltså i kanonform. Mikael är en härlig lirare när han har självförtroendet och det verkar vara med han även i år. Kul för Mikael om han gör en kanonsäsong (inte matcherna mot oss) då det är en härlig människa och en fantastisk hockeyspelare.

Matchtips: Kiruna-Piteå 5-2




 

Kommentarer
Postat av: Caztie

Ang ämnen som du tar upp i ditt inlägg, förstår att det måste vara svårt att hitta balansen på vad som vill sägas samt vad som kan sägas, jag anser att det mest intressanta är att följa en hockeyspelares vardag, och i det här fallet både klubbens och spelarnas ambitioner, i Asplövens fall med en relativt hög målsättning, taktik osv kommer vi att se och anlysera på forumen efter matcherna men din blogg är väldigt omtalad här i stan så fortsätt gärna på den inslagna vägen och blogga om vardagen, för med ditt rika språk så blir den automatiskt ett nöje att läsa.



Det därom självförtroende är ju A och O men samtidigt brukar man väl säga att den som aldrig gör någonting heller aldrig gör fel och därmed inte lär sig något heller, så att göra fel innebär mao att man höjer självförtoendet, där fick jag till det..hehe. Lycka Till mot ROKI, kan själv tyvärr inte se matchen.

2008-08-23 @ 08:33:09
Postat av: kiruna-piteå

7-1;)

2008-08-23 @ 17:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0